MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / Witte Trui 2023 Finale Albums

zoeken in:
We gaan nog eens een poging wagen om ook de albums te beoordelen van de songs die de finale speelden van de Witte Trui. Zet de onderstaande albums in een lijstje en stuur die via PM naar mij. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!

Het gaat dus over deze 22 albums:
A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service (2016)
Arctic Monkeys - AM (2013)
Beach House - Once Twice Melody (2022)
Bicep - Bicep (2017)
Big Thief - Two Hands (2019)
Fontaines D.C. - Dogrel (2019)
Future Islands - Singles (2014)
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (2019)
Michael Kiwanuka - Love & Hate (2016)
Moderat - II (2013)
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
Phosphorescent - Muchacho (2013)
Placebo - Never Let Me Go (2022)
Pumarosa - Pumarosa (2016)
Röyksopp & Robyn - Do It Again (2014)
Slowdive - Slowdive (2017)
Still Corners - Strange Pleasures (2013)
Tame Impala - Currents (2015)
The Boxer Rebellion - Promises (2013)
The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
Wolf Alice - Visions of a Life (2017)

Alle albums zijn beschikbaar op Spotify, dus dat kan alvast geen excuus zijn om het album niet te kunnen beluisteren. Lukt het echter niet om de volledige top 22 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 10.

De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 22 punten, de nummer 2 krijgt 21 punten enz. tot de nummer 22 en die krijgt dan nog 1 puntje).

Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

De deadline zet ik voorlopig op woensdag 10 januari 14:00

Deelnemerslijstje gekopieerd vanuit de Witte Trui [Editie 2023]:
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, aERodynamIC, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Brunniepoo, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, DjFrankie, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, esteban, Etiul, Fathead, Finidi, Finn, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marr, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Manfield, marsupilami, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Ries_72, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, sj0n88, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah

Casartelli (moderator)
De minimumlijstlengte is 10 en dat is ook precies de lengte die ik zo spontaan in zou kunnen zenden (daarvan scoren er dan weer 8 een (krappe) voldoende, dus het houdt op meerdere vlakken niet over). Ik heb er 4 genoteerd waar ik nog even achteraan wil, dus daar kom ik nog op terug.

I.v.m. Pumarosa; ik zie dat je voor de EP bent gegaan, maar is het niet interessanter om dit album toe te voegen aan de lijst?

Johnny Marr schreef:
I.v.m. Pumarosa; ik zie dat je voor de EP bent gegaan, maar is het niet interessanter om dit album toe te voegen aan de lijst?

Geen idee, ik ken beide albums niet, dus ik kan het moeilijk beoordelen. Ik zie dat de lengte van Priestess (het nummer dat de finale haalde) verschillend is bij beide albums. Bij de witte trui staat Priestess (2015) dat is dan nog eens een jaar voor de EP. Dat maakt het niet makkelijker. Zijn er hier nog kenners onder ons?

De linkjes bij Pumarosa en Placebo lijken me niet correct.

Ik ken er zeven (nog) niet. Het zijn in de regel niet de albums die horen bij nummers die ik hoog in mijn lijstje had staan, dus ik moet nog even kijken hoeveel ik er wil gaan luisteren.

Deze keer dan wel de juiste link:
Voor die laatste kan het eventueel Pumarosa - The Witch (2017) worden, maar dan wil nog even jullie reacties afwachten.

Casartelli (moderator)
Ik ben bij Pumarosa noch met de EP noch met het album bekend, maar het lijkt me toch meer in de geest van het spelletje om het reguliere album hier mee te nemen.

Dat het album 6x zoveel stemmen als de EP heeft en dat de EP stamt uit een tijd dat de artiest in kwestie nog opstartend was (en nog geen albums uit had), versterkt mijn mening.

Casartelli (moderator)
marsupilami schreef:
Voor die laatste kan het eventueel Pumarosa - The Witch (2017) worden, maar dan wil nog even jullie reacties afwachten.
Komt er al bijna witte rook uit het albumtruiconclaaf, marsupilami?

Ik zou voor het album gaan en niet de EP. Moet enkel die nog luisteren en die van Still Corners en dan kom ik met een lijstje.

De meesten willen wel voor het album gaan, dus zal ik de EP schrappen.

OPGELET: Aanpassing van Pumarosa, we gaan het full album nemen in plaats van de EP. Bij deze:

We gaan nog eens een poging wagen om ook de albums te beoordelen van de songs die de finale speelden van de Witte Trui. Zet de onderstaande albums in een lijstje en stuur die via PM naar mij. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!

Het gaat dus over deze 22 albums:
A Tribe Called Quest - We Got It from Here... Thank You 4 Your Service (2016)
Arctic Monkeys - AM (2013)
Beach House - Once Twice Melody (2022)
Bicep - Bicep (2017)
Big Thief - Two Hands (2019)
Fontaines D.C. - Dogrel (2019)
Future Islands - Singles (2014)
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015)
Lana Del Rey - Norman Fucking Rockwell! (2019)
Michael Kiwanuka - Love & Hate (2016)
Moderat - II (2013)
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
Phosphorescent - Muchacho (2013)
Pumarosa - The Witch (2017)
Röyksopp & Robyn - Do It Again (2014)
Slowdive - Slowdive (2017)
Still Corners - Strange Pleasures (2013)
Tame Impala - Currents (2015)
The Boxer Rebellion - Promises (2013)
The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
Wolf Alice - Visions of a Life (2017)

Alle albums zijn beschikbaar op Spotify, dus dat kan alvast geen excuus zijn om het album niet te kunnen beluisteren. Lukt het echter niet om de volledige top 22 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 10.

De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 22 punten, de nummer 2 krijgt 21 punten enz. tot de nummer 22 en die krijgt dan nog 1 puntje).

Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij.

De deadline zet ik voorlopig op woensdag 10 januari 14:00

Zeven stemmen tot nu toe. Nog wat vroeg om echt al conclusies te trekken. Alles zit nog redelijk dicht bij elkaar. De bovenste 6 zitten nog binnen de afstand van 1 volledig lijstje. Onderaan zijn dat zelfs 10 albums.

De deadline nadert, dus nog een herinnering aan mogelijke deelnemers:
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Bucquoy, Casartelli, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, esteban, Etiul, Fathead, Finidi, forzautregivo, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, JoaMuse, johan de witt, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, marsupilami, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Ries_72, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tafkat, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah [/quote]

Deadline staat op woensdag 10 januari 14:00 dus nog een weekje de tijd.

marsupilami, je mag mij uit de taglijst halen.
Ken over het algemeen maar weinig van de recentere albums integraal.

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
De minimumlijstlengte is 10 en dat is ook precies de lengte die ik zo spontaan in zou kunnen zenden (daarvan scoren er dan weer 8 een (krappe) voldoende, dus het houdt op meerdere vlakken niet over). Ik heb er 4 genoteerd waar ik nog even achteraan wil, dus daar kom ik nog op terug.
Ook deze heb ik niet allemaal kunnen achterhalen, maar ik heb hem nog wel tot een top-13 opgekrikt:

1-2: 4*
3-6: 3½*
7-10: 3*
11-12: 2½*
13: 1*

De deadline nadert, dus nog een laatste herinnering aan mogelijke deelnemers:
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aerobag, andré, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Ataloona, Bucquoy, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, Coma Cat, corn1holio1, cosmic kid, curufin, Dance Lover, Dave82, DenDimi, Dim, dominicano fonso, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, iamsander, inquestos, jassn, jeroentjuhh, johan de witt, Johnny Marrissey, jordidj1, Joren999, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Marzipaintree, Mastroianni, mauricedegier, Mausie, mol, MRDammann, music4life, musicfriek, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, pauljojo, Ploppesteksel, Poek, Porcupine Head, ranboy, ranja, remcodulac, Riesdude, riiiiiiiii, Rob071, Robbie34, Rudi S, Rufus, Rvdz, Salvadore, SanderT, SBube, Scorpion_21, shimahero, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, Spul, starbright boy, stardust_be, STaRS, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, TornadoEF5, Verweggistan, vigil, Vince vega, VladTheImpaler, wandelindenatuur, WhyNotSmile, wibro, willemdeux, yeahyeahyeah [/quote]

We zitten nu aan evenveel deelnemers als bij de editie van vorig jaar, maar daar kan nog wel bij, niet?

Deadline staat op woensdag 10 januari 23:59.

Ik had nog in de planning zitten om de 4 albums die ik niet ken nog te gaan beluisteren, maar is er niet meer van gekomen. Dat wordt van mij dus een top 18...

marsupilami schreef:
Deadline staat op woensdag 10 januari 14:00 dus nog een weekje de tijd.

Volgens mijn agenda is dat morgen

GrafGantz schreef:
Volgens mijn agenda is dat morgen

Dat stukje heb ik dan maar weer weggedaan. Bedankt

Luisterende x

Helaas ken ik er hier echt te weinig om een zinvolle lijst te maken.

Lijstje ingeleverd:
1x 5*
8x 4,5*
8x 4*
3x 3,5*
2x 3*

Gemiddelde Witte Trui Albums: 4,07*
Gemiddelde Ladder Albums: 3,80*

De stemmen zijn geteld. 22 deelnemers voor deze editie. Dat zijn er 6 meer dan de voorbije editie. Applausje voor 50tracks, aERodynamIC, Arno, AstroStart, Brunniepoo, Casartelli, Choconas, DjFrankie, El Ninjo, esteban, Finidi, forzautregivo, GrafGantz, JoaMuse, Johnny Marr, jordidj1, marsupilami, Mastroianni, Rudi S, SBube, sj0n88, Teunnis.

22. The Boxer Rebellion - Promises (2013)
Lied in de finale: Diamonds
https://www.musicmeter.nl/images/cover/337000/337001.300.jpg

Behaalde punten: 156

Witte Trui Album 2023: 22
Witte Trui Album 2022: 21
Witte Trui Album 2021: 20
Witte Trui Album 2020: ==
Witte Trui Album 2019: ==
Witte Trui Album 2018: ==
Witte Trui Album 2017: 23

Na 10 lijstjes: 21
Na 20 lijstjes: 22

Stand. Dev: 13e met 5,90%
Gemiddelde positie: 13,82

Aantal stemmen: 17
Nummer 1 van niemand
Nummer 22 van Choconas

Aantal top 5 noteringen: 1
Aantal bottom 5 noteringen: 6

Derde keer op rij dat Promises meedoet en telkens is het eindresultaat desastreus. Gelukkig voor The Boxer Rebellion is de lijdensweg nu wel voorbij met deze laatste deelname.

21. Still Corners - Strange Pleasures (2013)
Lied in de finale: The Trip
https://www.musicmeter.nl/images/cover/323000/323175.300.jpg

Behaalde punten: 160

Witte Trui Album 2023: 21
Witte Trui Album 2022: ==
Witte Trui Album 2021: ==
Witte Trui Album 2017: ==

Na 10 lijstjes: 12
Na 20 lijstjes: 20

Stand. Dev: 4e met 4,79%
Gemiddelde positie: 14,11

Aantal stemmen: 18
Nummer 1 van niemand
Nummer 22 van niemand

Aantal top 5 noteringen: 0
Aantal bottom 5 noteringen: 5

Ook voor Still Corners is deze eerste (en ook meteen laatste) deelname er eigenlijk 1 om snel te vergeten. Scoorde de hoogste gemiddelde positie van alle albums.

20. Pumarosa - The Witch (2017)
Lied in de finale: Priestess
https://www.musicmeter.nl/images/cover/665000/665639.300.jpg

Behaalde punten: 176

Witte Trui Album 2023: 20
Witte Trui Album 2022: ==

Na 10 lijstjes: 19
Na 20 lijstjes: 21

Stand. Dev: 16e met 6,25%
Gemiddelde positie: 10,43

Aantal stemmen: 14
Nummer 1 van niemand
Nummer 22 van niemand

Aantal top 5 noteringen: 4
Aantal bottom 5 noteringen: 3

Pumarosa kreeg slechts 14 keer punten, het minsten van alle deelnemers. Als ze punten krijgen doen ze dat wel behoorlijk en ze scoren gemiddeld dan ook een stuk beter dan de rest van de onderste helft. Voor volgende editie moet er duidelijk meer reclame gemaakt worden.

19. Big Thief - Two Hands (2019)
Lied in de finale: Not
https://www.musicmeter.nl/images/cover/764000/764102.300.jpg

Behaalde punten: 180

Witte Trui Album 2023: 19
Witte Trui Album 2022: 20

Na 10 lijstjes: 20
Na 20 lijstjes: 19

Stand. Dev: 17e met 6,26%
Gemiddelde positie: 13,00

Aantal stemmen: 18
Nummer 1 van niemand
Nummer 22 van aERodynamIC

Aantal top 5 noteringen: 3
Aantal bottom 5 noteringen: 5

Eén van de 3 albums uit 2019 (het meest recente jaar in de finale), maar deze kon helemaal geen potten breken. Die 6e plaats van de liedjesfinale zit er hier niet in.

1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
9.
10. Big Thief - Two Hands (2019)
11.
12. Still Corners - Strange Pleasures (2013)
13. Pumarosa - The Witch (2017)
14.
15.
16.
17.
18. The Boxer Rebellion - Promises (2013)
19.
20.
21.
22

Gast
geplaatst: vandaag om 11:07 uur

geplaatst: vandaag om 11:07 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.