Muziek / Muziekgames / Witte Trui 2017 Finale Albums
zoeken in:
1
geplaatst: 27 december 2017, 09:37 uur
Goedemorgen iedereen,
Naar aanleiding van dit topic kwam ik op het idee om ook iets te gaan doen met de albums waar de Witte Trui-finalisten op te vinden zijn. Hetzelfde idee / concept als bij de MuMeLadder 2017 Finale Albums dus, maar dan uiteraard met andere albums.
Het principe: maak van onderstaande 23 albums minimaal een top 15 (maar liefst een top 23 natuurlijk) en stuur die naar mij door in een privébericht uiterlijk tegen zaterdag 27 januari, 18u. De presentatie zal dan ergens in februari (of misschien nog eind januari) volgen.
Arcade Fire - Neon Bible (2007)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Bloom (2012)
Blonde Redhead - 23 (2007)
Cloud Nothings - Attack on Memory (2012)
David Bowie - ★ (2016)
Eefje de Visser - Het Is (2013)
Grimes - Art Angels (2015)
Kanye West - My Beautiful Dark Twisted Fantasy (2010)
Lana Del Rey - Born to Die (2012)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
Phosphorescent - Muchacho (2013)
Portishead - Third (2008)
Radiohead - In Rainbows (2007)
Santigold - Master of My Make-Believe (2012)
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
Tame Impala - Currents (2015)
The Boxer Rebellion - Promises (2013)
The National - Boxer (2007)
The National - High Violet (2010)
The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
De puntenverdeling is als volgt: de nummer 1 krijgt 23 punten (als men een top 23 heeft ingestuurd), indien men bvb. een top 15 heeft ingestuurd dan krijgt de nummer 1 vijftien punten, de nummer twee veertien punten, enz.
PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij. Nogmaals: de deadline is zaterdag 27 januari, 18u (dit is geen harde deadline
)
Veel plezier met samenstellen!
Naar aanleiding van dit topic kwam ik op het idee om ook iets te gaan doen met de albums waar de Witte Trui-finalisten op te vinden zijn. Hetzelfde idee / concept als bij de MuMeLadder 2017 Finale Albums dus, maar dan uiteraard met andere albums.
Het principe: maak van onderstaande 23 albums minimaal een top 15 (maar liefst een top 23 natuurlijk) en stuur die naar mij door in een privébericht uiterlijk tegen zaterdag 27 januari, 18u. De presentatie zal dan ergens in februari (of misschien nog eind januari) volgen.
Arcade Fire - Neon Bible (2007)
Arcade Fire - The Suburbs (2010)
Archive - Controlling Crowds (2009)
Beach House - Bloom (2012)
Cloud Nothings - Attack on Memory (2012)
David Bowie - ★ (2016)
Eefje de Visser - Het Is (2013)
Lana Del Rey - Born to Die (2012)
Leonard Cohen - You Want It Darker (2016)
Nick Cave & The Bad Seeds - Push the Sky Away (2013)
Radiohead - In Rainbows (2007)
Spinvis - Tot Ziens, Justine Keller (2011)
Tame Impala - Currents (2015)
The Boxer Rebellion - Promises (2013)
The National - Boxer (2007)
The National - High Violet (2010)
The War on Drugs - Lost in the Dream (2014)
De puntenverdeling is als volgt: de nummer 1 krijgt 23 punten (als men een top 23 heeft ingestuurd), indien men bvb. een top 15 heeft ingestuurd dan krijgt de nummer 1 vijftien punten, de nummer twee veertien punten, enz.
PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij. Nogmaals: de deadline is zaterdag 27 januari, 18u (dit is geen harde deadline
)Veel plezier met samenstellen!
0
geplaatst: 27 december 2017, 09:51 uur
Even wat mensen taggen (gekopieerd uit de taglijst van Onweerwolf, als ik zo vrij mag zijn
)
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, ineeeee, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Mastroianni, mauricedegier, MDV, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, WhyNotSmile, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
)123poetertjes, 50tracks, 7744leon, aERodynamIC, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, AstroStart, Brunniepoo, Bucquoy, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, DjFrankie, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, Edgar18, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, GrafGantz, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, ineeeee, jassn, JoaMuse, johan de witt, johannesA, Johnny Marr, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Mastroianni, mauricedegier, MDV, mol, MVW, nelis, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, WhyNotSmile, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
0
geplaatst: 27 december 2017, 11:03 uur
Johnny Marr schreef:
Het principe: maak van onderstaande 23 albums minimaal een top 15 (maar liefst een top 23 natuurlijk) en stuur die naar mij door in een privébericht uiterlijk tegen zaterdag 27 januari, 18u.
[...]
Nogmaals: de deadline is donderdag 25 januari, 18u (dit is geen harde deadline
)
Het principe: maak van onderstaande 23 albums minimaal een top 15 (maar liefst een top 23 natuurlijk) en stuur die naar mij door in een privébericht uiterlijk tegen zaterdag 27 januari, 18u.
[...]
Nogmaals: de deadline is donderdag 25 januari, 18u (dit is geen harde deadline
) Goed initiatief, ik doe mee! =)
De deadline is dan misschien niet hard, maar nu is hij niet duidelijk. Ik zou hem op één van beide data zetten!
0
geplaatst: 27 december 2017, 11:42 uur
Choconas schreef:
Goed initiatief, ik doe mee! =)
De deadline is dan misschien niet hard, maar nu is hij niet duidelijk. Ik zou hem op één van beide data zetten!
(quote)
Goed initiatief, ik doe mee! =)
Goed opgelet, ik heb de datum verlaat naar zaterdag 27 januari, 18u zodat we exact een maand de tijd hebben. 27 januari dus!

0
geplaatst: 27 december 2017, 11:55 uur
Ik heb ze geloof ik allemaal wel eens gehoord, maar ik ga er eerst nog een stuk of vijf herbeluisteren.
0
geplaatst: 27 december 2017, 12:30 uur
Tot 27 januari heb ik genoeg tijd dus. 
Deze nog nooit (volledig) gehoord:

Deze nog nooit (volledig) gehoord:
1
geplaatst: 27 december 2017, 12:40 uur
Ben niet getagd, maar ik doe ook wel mee. Ken een paar albums niet, luister ik wel, volgorde staat denk ik toch wel vast ;p
3
geplaatst: 30 december 2017, 18:32 uur
En ja hoor, ik weet weer waarom ik dit spelletje organiseer. Controlling Crowds staat op, en wat een schitterend album is dat zeg. Voor zo'n ontdekkingen doe ik het! Man man man wat mooi.
1
Casartelli (moderator)
geplaatst: 2 januari 2018, 23:31 uur
Met beluistering van Santigold kom ik net aan de 15. Daar dien ik bij deze dan maar een lijstje van in!
0
geplaatst: 5 januari 2018, 12:49 uur
Muchacho en dat album van Santigold zijn de enige twee die ik nog moet beluisteren. Naar Muchacho kijk ik uit om te beluisteren, dat album van Santigold zie ik veel minder zitten eerlijk gezegd.
0
geplaatst: 7 januari 2018, 13:55 uur
Johnny Marr schreef:
Muchacho en dat album van Santigold zijn de enige twee die ik nog moet beluisteren. Naar Muchacho kijk ik uit om te beluisteren, dat album van Santigold zie ik veel minder zitten eerlijk gezegd.
Ze vielen me allebei behoorlijk mee! Vooral dat Muchacho is echt een prachtplaatje.
0
geplaatst: 8 januari 2018, 10:07 uur
123poetertjes, 50tracks, 7744leon, Andres4, Angelo, arcade monkeys, Arno, Aroentje, Arrie, ArthurDZ, Brunniepoo, Bucquoy, Ceasar, charlotte2807, chevy93, Choconas, Co Jackso, corn1holio1, curufin, Dance Lover, DenDimi, dumb_helicopter, dvdschaaf, Dwejkk_, dynamo d, El Ninjo, Etiul, Fathead, Finidi, Gebruiker43757, Gele Stift, gerre, Glen Hansard, Grafmat, Gretz, Guessmaker, Gyzzz, herman, hoi123, hoolie55, HugovdBos, ineeeee, jassn, JoaMuse, johannesA, kaj_666, kemm, kobe bryant fan, Koenr, L_T_B, laxus11, luigifort, Lukas, Maartenn, madmadder, Maestrov, Mastroianni, mauricedegier, MDV, mol, MVW, nico1616, Oldfart, Onweerwolf, Outlaw104, panjoe, pauljojo, Ploppesteksel, Poeha, Poek, ranboy, remcodulac, Rudi S, Salvadore, Scorpion_21, Silent_shout, Simon77, Snoeperd, sokra, starbright boy, stardust_be, stoepkrijt, Sunderland, tbouwh, Teunnis, The Eraser, thelion, Titmeister, vigil, Vince vega, wandelindenatuur, WhyNotSmile, willemdeux, yeahyeahyeah, zaaf
Bij deze nog een herinnering aan iedereen. Geen nood, jullie hebben nog zeeën van tijd! Momenteel heb ik al 8 lijstjes ontvangen, van nelis, johan de witt, Casartelli, Edgar18, aERodynamIC, GrafGantz, AstroStart en DjFrankie waarvoor dank.
Bij deze nog een herinnering aan iedereen. Geen nood, jullie hebben nog zeeën van tijd! Momenteel heb ik al 8 lijstjes ontvangen, van nelis, johan de witt, Casartelli, Edgar18, aERodynamIC, GrafGantz, AstroStart en DjFrankie waarvoor dank.
0
geplaatst: 8 januari 2018, 11:28 uur
Ik moet alleen nog de plaat van Cohen beluisteren voordat ik m'n lijstje kan opsturen. De bekende albums scoren 7x 5 sterren en 8x 4,5. Ook qua albums vind ik het dus een prachtfinale! .
0
geplaatst: 8 januari 2018, 11:35 uur
Gretz schreef:
Ik moet alleen nog de plaat van Cohen beluisteren voordat ik m'n lijstje kan opsturen. De bekende albums scoren 7x 5 sterren en 8x 4,5. Ook qua albums vind ik het dus een prachtfinale! .
OK Geert. Dan staat je nog een prachtplaat te wachten

1
geplaatst: 8 januari 2018, 13:21 uur
Pfff, ik had nooit zo sceptisch over hardcore moeten beginnen. Johnny Marr weigert me nog taggen. 

0
geplaatst: 8 januari 2018, 13:33 uur
Komt omdat je niet in het taglijstje van OWW staat jordi. Je bent een newbie, neem ik aan?

0
geplaatst: 8 januari 2018, 15:17 uur
Johnny Marr schreef:
Komt omdat je niet in het taglijstje van OWW staat jordi. Je bent een newbie, neem ik aan?
(quote)
Een uitmuntende debutant.
0
geplaatst: 27 januari 2018, 16:19 uur
Nog mensen die een lijstje willen inleveren? Jullie hebben nog een tweetal uur...
0
geplaatst: 27 januari 2018, 18:40 uur
En met het lijstje van Gretz hebben alle albums de kaap van 100 punten bereikt! De lijnen zijn bij deze gesloten.
En ik ga vandaag al van start met de bottom 3!
En ik ga vandaag al van start met de bottom 3!
0
geplaatst: 27 januari 2018, 19:40 uur
23. The Boxer Rebellion - Promises (2013)
100 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: aERodynamIC, Edgar18 en Choconas.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/337000/337001.jpg
De grijze muis van deze eerste editie Witte Trui Finale Albums. Niet zo veel genoemd, en vaak ook niet zo hoog, met uitzondering van likeahurricane, die 'm op de 7de plaats had staan in z'n top 23.
100 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: aERodynamIC, Edgar18 en Choconas.
https://www.musicmeter.nl/images/cover/337000/337001.jpg
De grijze muis van deze eerste editie Witte Trui Finale Albums. Niet zo veel genoemd, en vaak ook niet zo hoog, met uitzondering van likeahurricane, die 'm op de 7de plaats had staan in z'n top 23.
0
geplaatst: 27 januari 2018, 19:51 uur
22. Santigold - Master of My Make-Believe (2012)
101 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: Finidi
https://www.musicmeter.nl/images/cover/244000/244633.jpg
Een beetje hetzelfde verhaal als met Promises, enkel door E-Clect-Eddy (8ste plek) en marsupilami (9de plek) vrij hoog gezet. Ook veel laatste plaatsen... Ik ben ook niet zo onder de indruk van dit album. Van Promises ook niet trouwens, maar die vind ik nog net iets leuker.
101 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: Finidi
https://www.musicmeter.nl/images/cover/244000/244633.jpg
Een beetje hetzelfde verhaal als met Promises, enkel door E-Clect-Eddy (8ste plek) en marsupilami (9de plek) vrij hoog gezet. Ook veel laatste plaatsen... Ik ben ook niet zo onder de indruk van dit album. Van Promises ook niet trouwens, maar die vind ik nog net iets leuker.
0
geplaatst: 27 januari 2018, 19:53 uur
21. Phosphorescent - Muchacho (2013)
113 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: marsupilami
https://www.musicmeter.nl/images/cover/298000/298190.jpg
Dit lijkt er al meer op! Erg fijne ontdekking, dit album. Helemaal mijn ding, kende het nog niet voor dit spel en een mooie 4* was het resultaat. Erg goed album!!
113 punten | Nummer 1 van: niemand | Nummer laatst van: marsupilami
https://www.musicmeter.nl/images/cover/298000/298190.jpg
Dit lijkt er al meer op! Erg fijne ontdekking, dit album. Helemaal mijn ding, kende het nog niet voor dit spel en een mooie 4* was het resultaat. Erg goed album!!
0
geplaatst: 27 januari 2018, 19:54 uur
Morgen gaan we door met de rest! (zou goed kunnen dat ik alles morgen bekendmaak
)
)
0
geplaatst: 27 januari 2018, 20:19 uur
Oh ja, dit spel. Meestal word je nog wel een keer getagd zo vlak voor het einde.

Het zou toch wel zeer opmerkelijk als geen van de onderste drie plaatsen bij iemand daadwerkelijk onderaan zou staan.

Johnny Marr schreef:
22. Santigold - Master of My Make-Believe (2012)
Nummer laatst van: niemand
Ook veel laatste plaatsen...
???22. Santigold - Master of My Make-Believe (2012)
Nummer laatst van: niemand
Ook veel laatste plaatsen...
Het zou toch wel zeer opmerkelijk als geen van de onderste drie plaatsen bij iemand daadwerkelijk onderaan zou staan.
* denotes required fields.