Muziek / Toplijsten en favorieten / Ontknopingstopic MuMeLadder Top 2000 - Editie 2019
zoeken in:
1
geplaatst: 7 januari 2020, 18:11 uur
200
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Led Zeppelin - Kashmir
Physical Graffiti | 1975 | UK
2018: 492
2017: 552
2016: 458
Genomineerd door: musicfriek
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Led Zeppelin - Kashmir
Physical Graffiti | 1975 | UK
2018: 492
2017: 552
2016: 458
Genomineerd door: musicfriek
Kashmir bevat een intro die heel veel in zich heeft. Dit intro is sfeerzettend en klinkt bovendien verschrikkelijk spannend. Met de vocalen zijn bij Led Zeppelin nooit iets mis. De wat hoge zang is erg goed. Ook voelt dit nummer aan als een soort van trip. 8 minuten lang vol genieten van een fantastische band die ik na het bespreken van de top 2000 uitgebreid ga ontdekken. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:11 uur
199
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Fuck Buttons - Surf Solar
Tarot Sport | 2009 | UK
2018: 896
2017: 184
2016: 827
Genomineerd door: herman
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Fuck Buttons - Surf Solar
Tarot Sport | 2009 | UK
2018: 896
2017: 184
2016: 827
Genomineerd door: herman
Ah, het doet me deugd dat deze erin staat. Dit was een nominatie van mij en in 2009 was ik helemaal verslaafd aan dit nummer. Toen ik ze in 2010 live zag en ze hiermee opende ging ik er ook een gigantische adrenaline-rush door me heen. Dit heeft zo'n majestueus grootse groove, als je dit hoort kun je echt de hele wereld aan. En de melodie die er doorheen zit is ook om te janken zo mooi. Wat mij betreft kan dit nummer niet hard genoeg gedraaid worden. (herman)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:11 uur
198
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Moody Blues - Nights In White Satin
Days Of Future Passed | 1967 | UK
2018: 125
2017: 82
2016: 309
Genomineerd door: Allmusic
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Moody Blues - Nights In White Satin
Days Of Future Passed | 1967 | UK
2018: 125
2017: 82
2016: 309
Genomineerd door: Allmusic
De Moody Blues verrastten mij behoorlijk, volgens mij met Question. Echt een prachtig nummer. Natuurlijk kennen we de Moody Blues ook van deze ijzersterke klassieker. Nights In White Satin is een indrukwekkend nummer waar de klasse vanaf druipt. Moody Blues hebben hiervan een groots klinkend nummer gemaakt. En dat past er wel goed bij vind ik. Naast dat het heel indrukwekkend en emotievol klinkt is het natuurlijk ook een erg pakkend popnummer. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
197
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Keane - Somewhere Only We Know
Hopes And Fears | 2004 | UK
2018: 599
2017: 736
2016: 720
Genomineerd door: titan
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Keane - Somewhere Only We Know
Hopes And Fears | 2004 | UK
2018: 599
2017: 736
2016: 720
Genomineerd door: titan
Hun debuut kan ik het meest waarderen vanwege de soberheid (enkel zang, piano en drums) en dit is een mooi en pakkend popliedje dat bijblijft. (LucM)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
196
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Highway 61 Revisited | 1965 | USA
2018: 164
2017: 189
2016: 177
Genomineerd door: Klassiekers '07
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Bob Dylan - Like A Rolling Stone
Highway 61 Revisited | 1965 | USA
2018: 164
2017: 189
2016: 177
Genomineerd door: Klassiekers '07
Heerlijk hoe Bob hier stream of consciousness-gewijs zijn gal spuwt over een aan lager wal geraakte burgerijdochter, die ondanks alles toch haar maniertjes behouden heeft. ‘’Eigen schuld, dikke bult’’ zingt Bob vol bittere spot. Niet meteen een gezellig onderwerp dus, maar tekst, zang, orgel, eigenlijk alles aan dit nummer is memorabel. (ArthurDZ)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
195
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Songs Of Love And Hate | 1971 | Canada
2018: 87
2017: 156
2016: 420
Genomineerd door: Klassiekers '07
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Leonard Cohen - Famous Blue Raincoat
Songs Of Love And Hate | 1971 | Canada
2018: 87
2017: 156
2016: 420
Genomineerd door: Klassiekers '07
Famous Blue Raincoat schetst een desolaat beeld van Leonard Cohen in New York die een vrouw mist onder een kale muzikale begleiding. De emotie is zeer goed voelbaar en dit is dan ook een ware tranentrekker. (Don Cappuccino)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
194
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Clash - London Calling
London Calling | 1979 | UK
2018: 107
2017: 67
2016: 129
Genomineerd door: El Ninjo
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Clash - London Calling
London Calling | 1979 | UK
2018: 107
2017: 67
2016: 129
Genomineerd door: El Ninjo
De beste nummers van The Clash zijn stuk voor stuk onweerstaanbaar, en dit is zeker één van die nummers. Zeer moeilijk uit te leggen waarom, maar dit nummer ‘klopt’ gewoon. Ligt dat aan mijn recensie-skills? Of simpelweg aan de song zelf? Dat mag iedereen voor zich beslissen… (ArthurDZ)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
193
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Michael Jackson - Billie Jean
Thriller | 1982 | USA
2018: 82
2017: 926
2016: 823
Genomineerd door: Klassiekers '09
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Michael Jackson - Billie Jean
Thriller | 1982 | USA
2018: 82
2017: 926
2016: 823
Genomineerd door: Klassiekers '09
Door naar één van de grootste popklassiekers ooit. En hoe terecht is dat! Op alle fronten spat de genialiteit er vanaf. Toen de top 2000 bezig was stond er het volgens kenners geheim achter het succes van een aantal nummers. Bij Billie Jean was het volgens hen de baslijn. Ja, die is inderdaad geweldig. Ook Michael Jackson met zijn catchy zang steelt de show. Er zitten meerdere geweldige stukken in het nummer en het beperkt zich dus niet tot enkel een refrein. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
192
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Massive Attack - Angel
Mezzanine | 1998 | UK
2018: 174
2017: 130
2016: 231
Genomineerd door: axel33
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Massive Attack - Angel
Mezzanine | 1998 | UK
2018: 174
2017: 130
2016: 231
Genomineerd door: axel33
Horace Andy is een grote naam in de reggaewereld, maar daarbuiten vooral bekend door zijn samenwerking met Massive Attack op o.a. Splitting the Atom, Man Next Door en deze opener van meesterwerk Mezzanine. Sterker nog, het nummer Angel is een bewerking van Andys nummer You Are My Angel. Hier kwam ik overigens pas vrij recent achter, maar het verklaart wel waarom de teksten op eerste gehoor nogal lieflijk zijn in vergelijking met de muziek. Want die muziek, die is geweldig mysterieus en duister, daarmee nogal de essentie van Mezzanine samenvattend. Vanaf het eerste moment dat de dreinende drum tergend langzaam het intro binnenroffelt, de melodie gestaag aanzwelt en er uiteindelijk een beheerste geluidexplosie ontstaat, sleept dit nummer je mee naar donkere krochten van sardonisch genot. En dan mag ‘You are my angel, come from way above, to bring me love’ boven een zomerse reggaebeat lieflijk klinken, in dit nummer zeker niet. Voor mij is dit absoluut hét nummer van Massive Attack. (Titmeister)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:12 uur
191
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
U2 - Bad
The Unforgettable Fire | 1984 | Ireland
2018: 120
2017: 219
2016: 57
Genomineerd door: Axel
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
U2 - Bad
The Unforgettable Fire | 1984 | Ireland
2018: 120
2017: 219
2016: 57
Genomineerd door: Axel
Een lied dat zachtjes de duivel van de verleiding wil uitbannen.
Volledig in dat sublieme spinrag van gitaren en synths dat zo kenmerkend is
voor het album The Unforgettable Fire (1984). Met Eno en Lanois als lantaarndragers
krijgt U2 naast het hart op de tong ook een ziel die passie en schoonheid ademt. (dazzler)
Volledig in dat sublieme spinrag van gitaren en synths dat zo kenmerkend is
voor het album The Unforgettable Fire (1984). Met Eno en Lanois als lantaarndragers
krijgt U2 naast het hart op de tong ook een ziel die passie en schoonheid ademt. (dazzler)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:13 uur
190
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Lana Del Rey - Video Games
Born To Die | 2011 | USA
2018: 256
2017: 294
2016: 285
Genomineerd door: aERodynamIC
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Lana Del Rey - Video Games
Born To Die | 2011 | USA
2018: 256
2017: 294
2016: 285
Genomineerd door: aERodynamIC
Engelse kranten beschouwden haar nummer als een eerbetoon aan de illusie van liefde. Wij moeten dit maar als waarheid aannemen. Wat wel waar is, is dat dit nummer ondanks haar prille aanwezigheid al flink wat ruimte heeft gemaakt voor een plaatsje in ons hart. Lana Del Rey weet met haar zwoele stem en verlegen uiterlijk dit liefdesliedje een nieuw dimensie te geven en dat doet zij goed.
De druk was hoog, heel hoog en toen moest er nog een debuut album verschijnen. En zoals dat vaker gaat met hoogvliegers kreeg Lana Del Rey bakken met stront over zich heen: ze kon niet zingen, was een rijkeluiskindje die haar succes kocht en dat album viel maar bitter tegen.
Hoe dan ook, of ze nu gaat stoppen zoals aangekondigd of niet, Video Games mag best een klassiekertje genoemd worden. (aERodynamIC)
De druk was hoog, heel hoog en toen moest er nog een debuut album verschijnen. En zoals dat vaker gaat met hoogvliegers kreeg Lana Del Rey bakken met stront over zich heen: ze kon niet zingen, was een rijkeluiskindje die haar succes kocht en dat album viel maar bitter tegen.
Hoe dan ook, of ze nu gaat stoppen zoals aangekondigd of niet, Video Games mag best een klassiekertje genoemd worden. (aERodynamIC)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:13 uur
189
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Portishead - Glory Box
Dummy | 1994 | UK
2018: 22
2017: 73
2016: 56
Genomineerd door: Klassiekers '07
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Portishead - Glory Box
Dummy | 1994 | UK
2018: 22
2017: 73
2016: 56
Genomineerd door: Klassiekers '07
Hoe kan het dat de nummers van Dummy me zoveel meer doen dan de nummers van Third? Ik heb het wel eens op verschil in stemming gegooid, maar dat is hier zeker niet aan de orde. Ook Glory is sterk op sfeer gericht, maar ditmaal lukt het wel om mijn aandacht te krijgen. Meer kan ik er ook niet van maken. (chevy93)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:13 uur
188
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Leonard Cohen - You Want It Darker
You Want It Darker | 2016 | Canada
2018: 221
2017: 50
2016: ---
Genomineerd door: Edgar18
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Leonard Cohen - You Want It Darker
You Want It Darker | 2016 | Canada
2018: 221
2017: 50
2016: ---
Genomineerd door: Edgar18
Een cynische biecht aan het eind van een mensenleven. Druk gemaakt om kleinburgerlijke spijt , terwijl massamoordenaars met een glimlach hun handen in onschuld wassen. De houtstokken stem van Cohen contrasteert prachtig met de koorzang. Het nummer bevat bovendien een heerlijk slepende baslijn. Daarnaast vind ik de onderkoelde berusting van Leonard erg prettig. Misschien vertolkt deze compositie wel de onprettige realisatie dat in een mensenleven veel verandert, maar dat de mensheid eigenlijk steeds hetzelfde blijft. Goed, op mijn leeftijd hoeft het allemaal nog niet zo duister. We zien wel waar we met zijn allen uitbelanden. (I struggled with some demons. They were middle class and tame. I didn't know I had permission to murder and to maim) (Misterfool)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:13 uur
187
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Sigur Rós - Untitled #3
( ) | 2002 | Iceland
2018: 504
2017: 284
2016: 262
Genomineerd door: jassn
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Sigur Rós - Untitled #3
( ) | 2002 | Iceland
2018: 504
2017: 284
2016: 262
Genomineerd door: jassn
Mijn absolute favoriet van de IJslandse zweefteven. Dat heeft 2 duidelijke redenen. Reden 1 is dat mijn grootste stoorfactor bij Sigur Rós juist de zang van Jónsi is, en die ontbreekt hier. Een belangrijkere reden is, dat de climaxopbouw, van een lieflijk pianomelodietje naar een weids klankentapijt, werkelijk waar simpelweg fenomenaal is. Kippenvel! (Titmeister)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
186
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Portishead - Sour Times
Dummy | 1994 | UK
2018: 855
2017: 446
2016: 98
Genomineerd door: Klassiekers '07
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Portishead - Sour Times
Dummy | 1994 | UK
2018: 855
2017: 446
2016: 98
Genomineerd door: Klassiekers '07
We zitten echt heel hoog in de lijst. Als je nu al Sour Times tegenkomt kan het niet lang meer duren voor de nummer 1 bereikt is. Sour Times zie ik namelijk wel als een typische MuMe-klassieker die het bij ons erg populair is. Sour Times is een van de vele mooie nummers op het indrukwekkende debuut van deze band.
Invloeden uit de ambient worden gebruikt om een zeer relaxed sfeertje te creëren.
Instrumentaal zit het allemaal dik in orde, de beats zijn veelal erg goed. Maar degene die Portishead echt naar buitenaards niveau trekt is de zangeres.
Ik zou haar zo kunnen noemen als een van de beste zangeressen ooit (al zal ze Joanna Newsom en Kate Bush wel voor moeten laten). De stem van deze zangeres heeft iets bezwerends maar toch ook iets zwoels. Je voelt je erg op je gemak als je haar hoort zingen maar toch luister je ook naar een ijzige stem.
Vooral in het refrein laat ze haar kunsten zien. Dat is prachtig gezongen en derhalve ook het hoogtepunt van het nummer. (Snoeperd)
Invloeden uit de ambient worden gebruikt om een zeer relaxed sfeertje te creëren.
Instrumentaal zit het allemaal dik in orde, de beats zijn veelal erg goed. Maar degene die Portishead echt naar buitenaards niveau trekt is de zangeres.
Ik zou haar zo kunnen noemen als een van de beste zangeressen ooit (al zal ze Joanna Newsom en Kate Bush wel voor moeten laten). De stem van deze zangeres heeft iets bezwerends maar toch ook iets zwoels. Je voelt je erg op je gemak als je haar hoort zingen maar toch luister je ook naar een ijzige stem.
Vooral in het refrein laat ze haar kunsten zien. Dat is prachtig gezongen en derhalve ook het hoogtepunt van het nummer. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
185
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Spinvis - Oostende
Tot Ziens, Justine Keller | 2011 | Netherlands
2018: 96
2017: 191
2016: 317
Genomineerd door: Klassiekers '12
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Spinvis - Oostende
Tot Ziens, Justine Keller | 2011 | Netherlands
2018: 96
2017: 191
2016: 317
Genomineerd door: Klassiekers '12
Spinvis, oftewel Erik de Jong, bracht in 2002 een volstrekt uniek Nederlandstalig doe-het-zelfalbum uit, dat al snel insloeg als een bom. In de jaren die daarop volgden, verzamelde hij een band om zich heen, werd hij een graag geziene gast in popzalen en op festivals en bracht hij van tijd tot tijd nieuwe muziek uit. Oostende is het prachtige openingsnummer van het derde studio-album Tot ziens, Justine Keller. Het is een typisch Spinvisnummer, in al z'n schijnbare eenvoud en met de zoals altijd speelse teksten (Begin de dag met tequila / Dan is het randje er een beetje af / En doet het niet meteen zo'n zeer). Spinvis heeft zich laten inspireren tot het schrijven van dit nummer door de Vlaamse badstad, waar de familie De Jong in de jaren zeventig vaak op vakantie ging en waar hij nog altijd graag terugkeert om naar de zee te gaan. Zo is Oostende dus niet alleen de stad waar Marvin Gaye een tijdje woonde en Sexual healing schreef, maar ook een bron van inspiratie voor Spinvis. (Choconas)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
184
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Portishead - Machine Gun
Third | 2008 | UK
2018: 272
2017: 333
2016: 243
Genomineerd door: titan
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Portishead - Machine Gun
Third | 2008 | UK
2018: 272
2017: 333
2016: 243
Genomineerd door: titan
Met Third maakte Portishead een geslaagde come-back. Dit nummer klinkt onheilspellend waarbij de ijzige zang er goed bij past. (LucM)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
183
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Klein Orkest - Over De Muur
Later Is Al Lang Begonnen | 1984 | Netherlands
2018: 211
2017: 246
2016: 161
Genomineerd door: Klassiekers '09
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Klein Orkest - Over De Muur
Later Is Al Lang Begonnen | 1984 | Netherlands
2018: 211
2017: 246
2016: 161
Genomineerd door: Klassiekers '09
Vanaf het eerste moment dat ik dit hoorde liet dit een indruk achter die nooit meer zou verdwijnen. Qua onderwerp was ik als klein jongetje erg aangeslagen, prachtig vond ik het. De tekst vind ik nog steeds erg briljant. De combinatie refrein/tekst vind ik misschien wel het mooiste Nederlandstalige stukje muziek dat ik ken. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
182
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Illinois | 2005 | USA
2018: 286
2017: 167
2016: 244
Genomineerd door: hoi123
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Sufjan Stevens - Casimir Pulaski Day
Illinois | 2005 | USA
2018: 286
2017: 167
2016: 244
Genomineerd door: hoi123
Toen ik me in de zomer van 2005 inschreef op musicmeter stond Illinois van Sufjan Stevens op nummer 1 in de Rotatielijst. De plaat was hiermee het begin van mijn interesse in folk/singer-songwriter muziek en zal ik daardoor altijd een warm hard toe dragen. Casimir Pulaski Day is misschien wel het mooiste nummer op de plaat, prachtige arrangementen en een prachtige tekst zorgen hiervoor. Sufjans meest hartverscheurende nummer. (Dwejkk_)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:14 uur
181
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
R.E.M. - The One I Love
Document | 1987 | USA
2018: 147
2017: 247
2016: 207
Genomineerd door: El Ninjo
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
R.E.M. - The One I Love
Document | 1987 | USA
2018: 147
2017: 247
2016: 207
Genomineerd door: El Ninjo
Ik was een jaar of 15 toen ik een cassettebandje in mijn handen kreeg gedrukt van mn oudere broer. 'Luister dit maar eens!'. Het begon meteen verpletterend met Finest Worksong en Welcome To The Occupation, en na de hele plaat wist ik het: Dit wordt mijn band! (en dat bleef het t/m Monster) Het meest pakkende nummer van dit album, Document, vond ik The One I Love. Een liefdesliedje dat helemaal geen liefdesliedje bleek te zijn: 'A simple prop to occupy my time'... (Telamon)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:18 uur
180
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Alice In Chains - Would?
Dirt | 1992 | USA
2018: 498
2017: 277
2016: 310
Genomineerd door: Lin
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Alice In Chains - Would?
Dirt | 1992 | USA
2018: 498
2017: 277
2016: 310
Genomineerd door: Lin
De zwaarste aller grungebands. Ze zaten dan ook meer in de metal-hoek dan pakweg Nirvana. Die roots hoor je goed in dit nummer: dit is een gitzwarte draaikolk, maar komt gelukkig niet te pathetisch over. (ArthurDZ)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
179
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
In The Aeroplane Over The Sea | 1998 | USA
2018: 186
2017: 32
2016: 32
Genomineerd door: Klassiekers '07
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Neutral Milk Hotel - In The Aeroplane Over The Sea
In The Aeroplane Over The Sea | 1998 | USA
2018: 186
2017: 32
2016: 32
Genomineerd door: Klassiekers '07
Een prachtig nummer met de ene na de andere geniale tekstflard. Mijn favoriet:
And one day we will die
and our ashes will fly
from the aeroplane over the sea
But for now we are young
let us lay in the sun
and count every beautiful thing we can see
love to be in the arms of all I’m keeping here with me
Grappig is dat de op zijn zachtst gezegd onzuivere stem van zanger Magnum dit nummer alleen maar sterker maakt. Het past erg goed bij de tekst: een beetje knullig, maar wel enorm raak. (ArthurDZ)
And one day we will die
and our ashes will fly
from the aeroplane over the sea
But for now we are young
let us lay in the sun
and count every beautiful thing we can see
love to be in the arms of all I’m keeping here with me
Grappig is dat de op zijn zachtst gezegd onzuivere stem van zanger Magnum dit nummer alleen maar sterker maakt. Het past erg goed bij de tekst: een beetje knullig, maar wel enorm raak. (ArthurDZ)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
178
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
The Cure - Plainsong
Disintegration | 1989 | UK
2018: 240
2017: 140
2016: 269
Genomineerd door: Tribal Gathering
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
The Cure - Plainsong
Disintegration | 1989 | UK
2018: 240
2017: 140
2016: 269
Genomineerd door: Tribal Gathering
Opent hun beste album Disintegration meesterlijk. Je wordt vanaf seconde 1 al meteen helemaal het album ingezogen. Er is geen nummer dat zo goed een zweverige, weemoedige atmosfeer kan oproepen als deze Plainsong. (ArthurDZ)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
177
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Stooges - I Wanna Be Your Dog
The Stooges | 1969 | USA
2018: 170
2017: 296
2016: 540
Genomineerd door: El Ninjo
The Stooges zijn pioniers, de hardrock is volgens velen bij hun begonnen. Dat maakt me niet zoveel uit. Voor mij zijn de Stooges een fijne afwisseling tussen de zoete '60's pop. Daar raak ik niet snel op uitgekeken. Maar als ik zin heb in rauwe jaren '60 muziek ben ik al snel geneigd naar de Stooges. Moet je alleen deze geweldige riff al horen! Zeer energiek Ook de 'come on''s zijn zeer, zeer lekker.
(Snoeperd)
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
The Stooges - I Wanna Be Your Dog
The Stooges | 1969 | USA
2018: 170
2017: 296
2016: 540
Genomineerd door: El Ninjo
The Stooges zijn pioniers, de hardrock is volgens velen bij hun begonnen. Dat maakt me niet zoveel uit. Voor mij zijn de Stooges een fijne afwisseling tussen de zoete '60's pop. Daar raak ik niet snel op uitgekeken. Maar als ik zin heb in rauwe jaren '60 muziek ben ik al snel geneigd naar de Stooges. Moet je alleen deze geweldige riff al horen! Zeer energiek Ook de 'come on''s zijn zeer, zeer lekker.
(Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
176
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Pearl Jam - Alive
Ten | 1991 | USA
2018: 110
2017: 63
2016: 62
Genomineerd door: El Ninjo
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Pearl Jam - Alive
Ten | 1991 | USA
2018: 110
2017: 63
2016: 62
Genomineerd door: El Ninjo
De slechtst meezingbare meezinger. Want dat refrein rolt er natuurlijk bij iedereen moeiteloos uit. De coupletten zijn echter geen doen. Het laat inderdaad zien wat een goed gevoel voor timing Eddie Vedder heeft. Verder gewoon één van de lekkerste grungenummers die ik ken. 'Lekker' is sowieso het beste woord voor dit nummer, dat overigens schijnt te gaan over iemand die ontdekt dat zijn vader niet zijn echte vader is. (niels94)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
175
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Ben E. King - Stand By Me
Don't Play That Song! | 1961 | USA
2018: 129
2017: 341
2016: 419
Genomineerd door: Brain Stew
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Ben E. King - Stand By Me
Don't Play That Song! | 1961 | USA
2018: 129
2017: 341
2016: 419
Genomineerd door: Brain Stew
Dit is soul in optima forma: zang, melodie, tekst, baslijn en inkomende strijkers ... alles zit perfect in elkaar. Veelvuldig gecoverd maar geen enkele versie kan het origineel verbeteren, ook niet die van John Lennon. (LucM)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:19 uur
174
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Prince And The Revolution - Let's Go Crazy
Purple Rain | 1984 | USA
2018: 261
2017: ---
2016: ---
Genomineerd door: Edgar18
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Prince And The Revolution - Let's Go Crazy
Purple Rain | 1984 | USA
2018: 261
2017: ---
2016: ---
Genomineerd door: Edgar18
()
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:20 uur
173
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Queen - Innuendo
Innuendo | 1991 | UK
2018: 94
2017: 125
2016: 148
Genomineerd door: freitzen
https://i.imgur.com/YyHPUg4.jpg
Queen - Innuendo
Innuendo | 1991 | UK
2018: 94
2017: 125
2016: 148
Genomineerd door: freitzen
Vaak genoemd als tweede Bohemian Rhapsody en eigenlijk wist ik het bestaan van dit nummer niet, totdat ik hem op Radio Veronica hoorde. Geïnspireerd door het bombastische Kashmir van Led Zeppelin en daar vind ik het ook meer op lijken. Kitsch verheven tot kunst, weinigen kunnen het, maar Queen was hier meester in. En Steve Howe doet even een baas-boven-baasje met May. Zijn laatste krachtopwelling, wat het nummer toch ook wel een extra emotionele lading geeft. (chevy93)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:20 uur
172
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Metallica - Master Of Puppets
Master Of Puppets | 1986 | USA
2018: 185
2017: 517
2016: 517
Genomineerd door: Kasperbert
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
Metallica - Master Of Puppets
Master Of Puppets | 1986 | USA
2018: 185
2017: 517
2016: 517
Genomineerd door: Kasperbert
Met Metallica gaan we weer eens heerlijk metallen. Eigenlijk moet ik Metallica eens beter gaan luisteren, dit album heb ik wel best een aantal keer gehoord en ik vind Sanitarium zelfs een geweldig nummer. Maar eigenlijk heb ik nooit heel intensief geluisterd. En dat zal ik wel willen want ook dit titelnummer is best heerlijk. Heerlijke beukende riffs gecombineerd met een sexy refreintje, dit ligt mij goed. (Snoeperd)
0
geplaatst: 7 januari 2020, 18:20 uur
171
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
The Killers - Mr. Brightside
Hot Fuss | 2003 | USA
2018: 475
2017: 258
2016: 300
Genomineerd door: Klassiekers '09
https://i.imgur.com/pf2Ihkn.jpg
The Killers - Mr. Brightside
Hot Fuss | 2003 | USA
2018: 475
2017: 258
2016: 300
Genomineerd door: Klassiekers '09
Veel nummers die absoluut niet blijven hangen, maar van Mr. Brightside heb ik echt genoten. De productie mag wat mij betreft wel wat gladder, maar lekker energiek. (chevy93)
* denotes required fields.