MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2020 Finale Albums

zoeken in:
MuMeLadder 2020 Finale Albums

We gaan nog eens een poging wagen om ook de albums te beoordelen van de songs die de finale speelden van de MuMeLadder. Het principe is ondertussen wel gekend veronderstel ik. Maak van onderstaande albums een top 30 en stuur die via PM naar mij. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!

Het gaat uiteraard om de originele studioalbums waarop de nummers die meedoen aan de finale van de MuMeLadder te vinden zijn. We hebben uiteraard het gekende probleem bij Blue Monday van New Order aangezien dat een losse single is, maar die is later toegevoegd als bonustrack aan het album Power, Corruption & Lies en dat album doet dan ook mee aan dit spel. Hetzelfde geldt voor How Soon Is Now? die gekoppeld is aan Meat Is Murder.

Het gaat dus over deze 29 albums:

Arcade Fire - Funeral (2004) Neighborhood #1 (Tunnels) / Rebellion (Lies)
Archive - Controlling Crowds (2009) Controlling Crowds
Bill Withers - Just As I Am (1971) Ain't No Sunshine
Curtis Mayfield - Curtis (1970) Move on Up
Depeche Mode - Violator (1990) Enjoy the Silence
dEUS - The Ideal Crash (1999) Instant Street
DJ Shadow - Endtroducing..... (1996) Stem / Long Stem
Echo & The Bunnymen - Ocean Rain (1984) The Killing Moon
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015) King Kunta
Marvin Gaye - What's Going On (1971) Inner City Blues (Make Me Wanna Holler)
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nick Cave & the Bad Seeds - Push the Sky Away (2013) Jubilee Street
Nick Drake - Bryter Layter (1971) Northern Sky
Nina Simone - Pastel Blues (1965) Sinnerman
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Prince and The Revolution - Purple Rain (1984) When Doves Cry
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For a Film) / Let Down / Paranoid Android
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - ( ) (2002) Untitled #8 (Popplagið)
Simple Minds - New Gold Dream (81-82-83-84) (1982) New Gold Dream (81-82-83-84)
Songs: Ohia - The Lioness (2000) Lioness
Sufjan Stevens - Illinois (2005) Chicago
Talk Talk - The Colour of Spring (1986) Living in Another World
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day in the Life
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forest
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) There Is a Light That Never Goes Out
The The - Soul Mining (1983) Uncertain Smile

Alle albums zijn beschikbaar op Spotify, dus dat kan alvast geen excuus zijn om het album niet te kunnen beluisteren. Lukt het echter niet om de volledige top 29 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20.

Graag je lijst nummeren op deze manier:

1. Artiest - Titel van het Album

Bvb.

1. Arcade Fire - Funeral

Dit om misverstanden te voorkomen. Bij voorbaat dank.

De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 29 punten, de nummer 2 krijgt 28 punten enz. tot de nummer 29 en die dan nog 1 puntje).

Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij. "Laat die lijsten maar komen" zoals de leeuw zou zeggen!

De deadline zet ik voorlopig op maandag 14 december 14:00 a.s. (maar dat kunnen we eventueel nog wel een weekje uitbreiden.)

En dan nog even iedereen spammen die gestemd op de Finale van de MuMeLadder.
123poetertjes , 50tracks , aerobag , aERodynamIC , andré , AOVV , arcade monkeys , Arno , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Cannondale , Casartelli , catdog , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Co Jackso , Coma Cat , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , Dim , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , ECooper , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Gretz , Gringo_m , Gyzzz , Hedser , herman , hoi123 , jeroentjuhh , Johnny Marrissey , JoaMuse , johan de witt , Johnny Marr , jordidj1 , Joren999 , Justus18 , kaj_666 , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , LucM , luigifort , Lukas , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Mastroianni , mauricedegier , Mausie , mol , motel matches , MRDammann , musicfriek , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pepino , Ploppesteksel , Poeha , Poek , Porcupine Head , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Ries_72 , Riesdude , Robbie34 , rolandobabel , Rudi S , Rufus , Salvadore , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , shinybeast , Silent_shout , Sillah , Simon77 , sj0n88 , sokra , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , Sunderland , tafkat , tbouwh , Tempel , Teunnis , The Eraser , the viking , thelion , titan , Titmeister , vigil , Vince vega , Waverick , wendyvortex , west , WhyNotSmile , wibro , willemdeux , yeahyeahyeah , Zack

Tof dat dit stokje weeral overgenomen wordt

Zal ook een lijstje maken, ken enkel een paar albums niet goed.
Volledige top 29 is mogelijk

Daar zou ik toch maar 10 jaar bij optellen

Tof dat je het overneemt, marsupilami! Thanks!! Ik doe zeker mee.

ik doe niet mee, zou een top 10 evt 12 kunnen maken, de rest absoluut geen behoefte aan het album van te horen

GrafGantz schreef:
Daar zou ik toch maar 10 jaar bij optellen

Is aangepast, dankjewel.

Lijstje verstuurd. Nummers 1 t/m 10 op 5*, nummers 11 t/m 16 op 4,5*, nummers 17 t/m 28 op 4* en alleen de nummer laatst scoort "slechts" 3,5*.

Ik pas even. Mag ook uit de oproeplijst Mursupilami. Thanks!

Casartelli (moderator)
Ik heb een top-25 ingestuurd. Vier albums ken ik niet. Daarvan zijn er drie waarbij ik dat ook graag zo houd (en waarbij ik er alle vrede mee heb dat een paar brakke platen onderaan die 25 meer punten halen). Van eentje is het een beetje jammer - die ligt als onderdeel van een boxset in bestelling, alleen die gaat er zeker niet voor 14 december zijn.
- Maar Casartelli, dan luister je hem toch even voor?
- Sorry, maar zo belangrijk is dit lijstje dan ook weer niet

Een aantal albums ken ik niet, ik ga ze proberen te luisteren voor de deadline. Als me dat nog lukt, stuur ik een lijstje in marsupilami .

Hé, die ken ik alle 29. Zal van de week eens met een lijstje komen

15 albums 5*
8 albums 4,5*
3 albums 4*
2 albums 3,5*
1 album 3*

Makkie dus! Lijstje verzonden.

Mooi dat je dit overneemt, was even bang dat het einde verhaal zou worden voor de MuMe Ladder Finale Albums.
Alle albums staan hier “gewoon” in de kast dus Top 29 zal geen probleem worden

Casartelli (moderator)
aERodynamIC schreef:
15 albums 5*
8 albums 4,5*
Ik geloof dat we de constructie van de MusicMeter Top 2000 volgend jaar wel de MuMeLaddaERo kunnen noemen.

Dertien stemmers en het beloofd best spannend te worden.
2 albums blijven voorlopig wat op achterstand. Het album met het minste aantal stemmen (9) staat niet bij de laatste vijf. 5 albums zijn nog door niemand in de top 5 gezet en 6 albums zijn nog door niemand in de bottom 5 gezet. En er is slechts één album dat aan beide voorwaarden voldoet.

Leuk! Ik ga ook weer een lijstje proberen te maken.

Top dat dit georganiseerd wordt! Zat het zelf ook al te overwegen als niemand het ging doen, maar wachtte daarmee tot m'n vakantie (na deze week). Wellicht Witte Trui versie, als niemand het doet.

Anyhow, voor deze aan het luisteren geslagen! Nog een paar onbekenden er tussen en altijd leuk om de rest nog weer 'ns te beluisteren.

We zitten aan 17 stemmers momenteel. Daar kan dus nog wel wat bij. Het is in elk geval behoorlijk spannend. Er zitten in de top 10 nog steeds vier albums achter elkaar met telkens maar één puntje verschil. Dus elke stem telt en jij kan het verschil maken

Er zijn overigens nog 11 albums die door iedereen genoemd zijn. Eén album bengelt onderaan met slecht 12 van de 17 stemmen.

Ik heb 14 albums op 5*, 6 op 4,5*, 6 op 4* en 3 op 3,5*

Casartelli (moderator)
Johnny Marr schreef:
Damn, 14 albums op 5*
En de Vlaamse baERokaal gaat naar...

20 In bezit
3x5
4x4,5,
7x4
3x3,5
3x3

Lijstje ingestuurd.

2x 5*
5x 4,5*
12x 4*
5x 3,5*
4x 3*
1x 2,5*

14 december al opsturen tho
Dat is wel erg vlot. Ga mn best doen

jordidj1 schreef:
14 december al opsturen tho
Dat is wel erg vlot. Ga mn best doen

We kunnen er wel een weekje bijdoen, als je dat beter lijkt
Ik heb geen haast...

We zitten momenteel aan de 21 stemmers. De verschillen worden wat groter, hoewel er in de top 10 nog steeds albums op enkele puntjes van elkaar liggen. Het verschil tussen de nummer 1 en de nummer 29 bedraagt al wel 240 punten.
Er zijn nog 2 albums door niemand in de top 5 gezet en 3 albums door niemand in de bottom 5. Van die laatste soort zijn er wel twee met een onthouding (een lijstje dat niet tot 29 gaat).
Ik zal maandag nog eens proberen iedereen te taggen, en dan zullen we nog een weekje extra tijd geven.

We zitten ondertussen aan 34 deelnemers. Het is nog steeds spannend, er zijn nog steeds een aantal albums die maar op enkele punten van elkaar liggen. Dus blijven stemmen!

De albums die ik nog niet kende zijn geëindig op #22, #26 en #28 Gelukkig is de gehele top-20 minstens 4* waard.

Ik heb nog wat statistische analyse op mijn lijstje losgelaten, maar er is totaal geen significant verband tussen mijn ranking of stem vs. gemiddelde, aantal stemmen of gewogen gemiddelde.

Verder opvallend: slechts twee albums met 3,5* tegenover 8x 4* en 5x 3*.

Gast
geplaatst: vandaag om 10:30 uur

geplaatst: vandaag om 10:30 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.