MusicMeter logo menu
MusicMeter logo

Muziek / Muziekgames / MuMeLadder 2019 Finale Albums

zoeken in:
MuMeLadder 2019 Finale Albums

Het principe is ondertussen wel gekend veronderstel ik. Maak van onderstaande albums een top 30 en stuur die via PM naar mij. Gelieve dus geen lijstjes te plaatsen in dit topic!!

Het gaat uiteraard om de originele studioalbums waarop de nummers die meedoen aan de finale van de MuMeLadder te vinden zijn. We hebben uiteraard het gekende probleem bij Blue Monday van New Order aangezien dat een losse single is, maar die is later toegevoegd als bonustrack aan het album Power, Corruption & Lies en dat album doet dan ook mee aan dit spel. Hetzelfde geldt voor How Soon Is Now? die gekoppeld is aan Meat Is Murder. Bij Joy Division heb ik Substance gekozen, geen idee of dat ook in de voorgaande edities zo was.

Het gaat dus over deze 31 albums:

Arcade Fire - Funeral (2004) Rebellion (Lies)
Band of Horses - Everything All the Time (2006) The Funeral
Burial - Kindred (2012) Ashtray Wasp
David Bowie - "Heroes" (1977) "Heroes"
Deep Purple - In Rock (1970) Child In Time
dEUS - The Ideal Crash (1999) Instant Street
DJ Shadow - Endtroducing..... (1996) Stem/ Long Stem
Fleetwood Mac - Rumours (1977) Go Your Own Way
Joy Division - Substance (1988) Love Will Tear Us Apart
Kate Bush - The Kick Inside (1978) Wuthering Heights
Kendrick Lamar - To Pimp a Butterfly (2015) King Kunta
Led Zeppelin - Led Zeppelin IV (1971) Stairway To Heaven
New Order - Power, Corruption & Lies (1983) Blue Monday
Nina Simone - Pastel Blues (1965) Sinnerman
Pearl Jam - Ten (1991) Black
Radiohead - OK Computer (1997) Exit Music (For a Film) / Paranoid Android
Radiohead - The Bends (1995) Street Spirit (Fade Out)
Sigur Rós - ( ) (2002) Untitled #8 (Popplagið)
Sinéad O'Connor - The Lion and the Cobra. (1987) Troy
Songs: Ohia - The Lioness (2000) Lioness
Sufjan Stevens - Illinoise (2005) John Wayne Gacy Jr.
Talk Talk - It's My Life (1984) Such A Shame
The Beatles - Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band (1967) A Day In the Life
The Church - Starfish (1988) Under The Milky Way
The Cure - Seventeen Seconds (1980) A Forest
The National - High Violet (2010) Bloodbuzz Ohio
The Rolling Stones - Let It Bleed (1969) Gimme Shelter
The Smiths - The Queen Is Dead (1986) There Is a Light That Never Goes Out
The Smiths - Meat Is Murder (1985) How Soon Is Now?
The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico (1967) Venus in Furs
U2 - The Unforgettable Fire (1984) The Unforgettable Fire

Ik snap best dat niet iedereen deze albums allemaal in de kast heeft staan, maar via pindakazen / spotify moet men toch wel een heel eind komen denk ik zo. Lukt het echter niet om een Top 30 samen te stellen dan mag er ook een kortere lijst worden ingezonden echter wel met een minimum van 20, maar ik hoop natuurlijk dat ik alleen maar volledige lijsten krijg.

Graag je lijst nummeren op deze manier:

1. Artiest - Titel van het Album

Bvb.

1. Radiohead - OK Computer

Dit om misverstanden te voorkomen. Bij voorbaat dank.

De puntenverdeling blijft uiteraard hetzelfde als voorgaande jaren, d.w.z. de nummer 1 krijgt 30 punten, de nummer 2 krijgt 29 punten enz. tot de nummer 30 (die krijgt nog altijd één schamel puntje).

Nog eens: PLAATS GEEN LIJSTEN IN DIT TOPIC, stuur ze via PM naar mij. "Laat die lijsten maar komen" zoals de leeuw zou zeggen!

De deadline zet ik op 13 december 20:00 a.s.

In het kader van ijzer smelten als het nog vuur is:

-SprayIt- , 123poetertjes , 50tracks , adri1982 , aERodynamIC , Alicia , andré , Andres4 , AOVV , Arbeidsdeskundige , arcade monkeys , Arno , Arrie , ArthurDZ , AstroStart , Axel , Bartjeking , Bert Wasbeer , bikkel2 , bonothecat , Brunniepoo , Bucquoy , Casartelli , catdog , Cervantes , charlotte2807 , chevy93 , Choconas , Circe , Co Jackso , Cor , corn1holio1 , cosmic kid , curufin , CWTAB , Dance Lover , danny de punk , DenDimi , dircky007 , divart , DjFrankie , dumb_helicopter , Dwejkk_ , dynamo d , E-Clect-Eddy , Edgar18 , El Ninjo , Fathead , Finidi , freakey , Funky Bookie , Gebruiker43757 , gerre , Glen Hansard , GrafGantz , Grafmat , Gretz , Gringo_m , Guessmaker , Gyzzz , herman , hoi123 , hoolie55 , jeroentjuhh , Jester , JoaMuse , johan de witt , johannesA , Johnny Marr , Johnny Marrissey , jordidj1 , Joren999 , jorro , Joy4ever , Justus18 , kaj_666 , Kasparovski , Kees-Jan , Koenr , laxus11 , likeahurricane , liselotte111 , LucM , luigifort , Lying Mouth , Manfield , Marco dB , marsupilami , Marty McFly , Mastroianni , mauricedegier , mol , motel matches , Mozzer , MRDammann , musicfriek , MVW , nelis , nico1616 , Nicolage Rico , Onweerwolf , orbit , Outlaw104 , pauljojo , Pietro , Ploppesteksel , Poeha , Porcupine Head , postpunker , ranboy , ranja , Razoreater , Reijersen , remcodulac , Riesdude , Robbie34 , Rodajc , rolandobabel , Rudi S , SanderT , SBube , Scorpion_21 , Shaky , sheep67 , shinybeast , Silent_shout , Simon77 , sj0n88 , SjoerdCrins , Snoeperd , sokra , sq , starbright boy , stardust_be , STaRS , stoepkrijt , tafkat , tbouwh , Teunnis , the viking , thelion , titan , Titmeister , Tom Traubert , vigil , Vince vega , VladTheImpaler , wandelindenatuur , wendyvortex , west , WhyNotSmile , willemdeux , Wrathchild1 , yeahyeahyeah , zaaf

ja, was vorig jaar wat laat. Dus nu maar ff wat eerder

Wel zonde dat O'Connor meedoet, helemaal geen zin om dat zaadalbum te luisteren

jordidj1 schreef:
Wel zonde dat O'Connor meedoet, helemaal geen zin om dat zaadalbum te luisteren

Goed album hoor, maar de opvolger is nog kapot veel genialer natuurlijk.

Ammenooitniet dat ik vrijwillig Deep Purple opzet, ook een (hernieuwde) luisterbeurt voor Led Zep en de paarden enclave is uit den boze.

De rest rangschikken zal wel lukken.

Arbeidsdeskundige
Burial - Kindred

Nice, ik ga de voor mij minder bekende albums de revue laten passeren de komende maand.

Cool! Slechts een handjevol heb ik niet op mijn netvlies, dus die klus gaan we klaren

Casartelli (moderator)
jordidj1 schreef:
Bij Joy Division heb ik Substance gekozen, geen idee of dat ook in de voorgaande edities zo was.
Dat kwam me niet bekend voor, maar ik heb het even nagezocht en het lijkt te kloppen. Verdringingsmechanisme waarschijnlijk...

20 albums zal wel lukken...

Edgar18 schreef:
Ammenooitniet dat ik vrijwillig Deep Purple opzet

+1

Deep Purple is zoooo.... nummer 32

Arbeidsdeskundige
Edgar18 schreef:
ook een (hernieuwde) luisterbeurt voor Led Zep en de paarden enclave is uit den boze.
-1

Ik ken ze alle 31, heb er 26 zelfs fysiek in bezit en Deep Purple + Led Zep gaan best lekker in mijn lijst

Casartelli (moderator)
Ik heb zojuist een paar ontbrekende albums besteld, dus mijn lijstje is even in afwachting daarvan. Mocht de deadline erg dichtbij komen, gooi er gerust nog eens een tag in.

musicfriek schreef:
(quote)

+1

Deep Purple is zoooo.... nummer 32

Nou ja als je hem niet kent en niet wil luisteren kan je het album ook niet opnemen in je lijst toch?

Ik doe nooit mee met albums finale ?

musicfriek schreef:
Ik doe nooit mee met albums finale ?

Ik wel, maar tag me gerust nog eens binnen een week of twee

Mooi............... Ga mij er weer maar eens over buigen.

Komt er ook een finale albums versie van de witte trui?

Casartelli (moderator)
Casartelli schreef:
Ik heb zojuist een paar ontbrekende albums besteld, dus mijn lijstje is even in afwachting daarvan. Mocht de deadline erg dichtbij komen, gooi er gerust nog eens een tag in.
Gisteren arriveerden gelijktijdig Power, Corruption & Lies van New Order en Substance van Joy Division. Eerstgenoemde was, naar verwachting, in orde. Laatstgenoemde mag zelfs een positieve verrassing heten.

Een paar is twee, maar er komt er nog eentje, als het goed is.

marsupilami schreef:
Komt er ook een finale albums versie van de witte trui?

Ik hoop het. jordidj1?

Johnny Marr schreef:
(quote)

Ik hoop het. jordidj1?

Die zal ik vanmiddag opstarten

21 lijstjes verwerkt nu en we mogen spreken van een vrij verrassende lijstaanvoerder.

Now he runs the game, got the whole world talkin’

Mijn lijstje ook opgestuurd.

Ook nog even melden dat de puntenverdeling in de eerste post niet helemaal goed is, vorig jaar waren er wel 30 albums, maar dit jaar is er eentje bijgekomen...

Zo lang die in de excelsheet maar klopt

Nog anderhalve dag lieve mensies

Heb je mijn lijstje ontvangen Jordi?

Gast
geplaatst: vandaag om 09:04 uur

geplaatst: vandaag om 09:04 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.