menu

Genres / Rock / Hardrock / metal: algemeen discussietopic

zoeken in:
Niet de herrijzenis na 32 jaar van de young and free Rock Goddess - This Time (2019) ?

gigage schreef:
Die Diggeth is van eigen bodem. Leuk album inderdaad.

Ruben Hoeke Band is ook van eigen bodem en ook érg geslaagd vind ik. Lekkere hardrock met blues invloeden. Was voor mij ook een aangename verrassing.

Wat was het beste hardrock album van 2019?

De genomineerden zijn
Michael Schenker Fest - Revelation (2019)
Flying Colors - Third Degree (2019)
Diamond Head - The Coffin Train (2019)
Angel - Risen (2019)
Whitesnake - Flesh & Blood (2019)

Een ander namelijk Last in Line, Phil Campbell, Axe, Burning Rain, Tesla, Tanith, Airbourne, Diggeth, Volbeat, Alter Bridge, Black Star Riders, Eclipse, Hardline, LA Guns, The End: Machine,

Wat was het beste thrash ( all styles) album van 2019?

De genomineerden zijn
Death Angel - Humanicide (2019)
Reign of Fury - Exorcise Reality (2019)
Omicida - Defrauded Reign (2019)
Forged in Black - Descent of the Serpent (2019)
Paladin - Ascension (2019)
Possessed - Revelations of Oblivion (2019)

Ander...Exumer, Exhorder, Destruction, War Curse, Meshiaak, Legion of the Damned, Bloodred Hourglass, Flotsam & Jetsam, Overkill, Prong, Sacred Reich, Xentrix...

Top, bedankt!

@Don Cappuccinogooit de 5 nominaties voor de black en death categorieën erin?

gigage schreef:
@Don Cappuccinogooit de 5 nominaties voor de black en death categorieën erin?

Dat zal dan op zijn vroegst op zaterdag zijn, ik heb het deze week ontzettend druk.

No problem. Het is ook geen must maar als ik ze nomineer, dan weet ik niet wat ervan terecht komt haha.

Wat was het beste progressive metal album van 2019?

De genomineerden zijn
Soen - Lotus (2019)
Arch / Matheos - Winter Ethereal (2019)
Dream Theater - Distance Over Time (2019)
Devin Townsend - Empath (2019)
Leprous - Pitfalls (2019)
Disillusion - The Liberation (2019)
Motorpsycho - The Crucible (2019)
Opeth - In Cauda Venenum (2019)

Ander...Moon Tooth ( no2 van 2019 bij Rolling Stone magazine) , Queensryche, Andromida, Myrath, Oceans, Sermon, Source, Periphery, Ray Alder..

Tijd voor wat Spaanse furie uit Madrid.

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=VFkppNEAdDc

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Wat was het beste melodic death album van 2019?

De genomineerden zijn
Eternal Storm - Come the Tide (2019)
Soilwork - Verkligheten (2019)
Children of Bodom - Hexed (2019)
The Agonist - Orphans (2019)
Aephanemer - Prokopton (2019)
Allegaeon - Apoptosis (2019)

Ander..Amon Amarth, Starkill, insomnium, eyes wide open, Arch Enemy, iets Scandinavisch

Wat was de beste volksmuziek van 2019

De genomineerden zijn
Borknagar - True North (2019) ( Noorwegen)
Cellar Darling - The Spell (2019) (Zwitserland)
Elvenking - Reader of the Runes: Divination (2019) (Italië)
Týr - Hel (2019) ( Faeröer)
Wilderun - Veil of Imagination (2019) (VS)
Vorna - Sateet Palata Saavat (2019) (Finland)

Ander.. Ahl Sina (Egypte, heerlijk accent), Eluveite (Zwitserland), Nifrost (Noorwegen), Elvarhoi (Noorwegen), Baldrs Draumar ( Friesland) en heeeel veel meer. Een van de meest afwisselende genres.

gigage schreef:
Wat was het beste progressive metal album van 2019?

De genomineerden zijn
Soen - Lotus (2019)
Arch / Matheos - Winter Ethereal (2019)
Dream Theater - Distance Over Time (2019)
Devin Townsend - Empath (2019)
Leprous - Pitfalls (2019)
Disillusion - The Liberation (2019)
Motorpsycho - The Crucible (2019)
Opeth - In Cauda Venenum (2019)

Ander...Moon Tooth ( no2 van 2019 bij Rolling Stone magazine) , Queensryche, Andromida, Myrath, Oceans, Sermon, Source, Periphery, Ray Alder..

Arch/Matheos wat mij betreft.

Ik vind het sowieso wel een sterke lijst , progwise.
2019 viel me niks tegen nou ik zo het een en ander nog eens de revue laat passeren maar een echte uitschieter zie ik zo niet voor me. Of het niveau is gewoon hoog, dan wordt dat ook moeilijker te bepalen.

Wat was het beste commercieel breed aansprekende album van 2019?

De genomineerden zijn:
Rammstein - Rammstein (2019)
Tool - Fear Inoculum (2019)
Slipknot - We Are Not Your Kind (2019)

Er is geen ander

He, geen Saint Vitus als genomineerde voor de doomlijst?

In de doom metal lijst is Don Cappuccino de epic doom vergeten. Daar zijn dit jaar wat mij betreft enkele prachtige platen uitgekomen. Capilla Ardiente mag in die categorie zeker niet ontbreken en hoewel je kunt discussiëren of Atlantean Kodex onder doom metal valt, vind ik dat zij ook wel genoemd hadden mogen worden. Overigens ken ik op Mammoth Weed Wizard Bastard na geen van de bands die nu genoemd worden onder de categorie doom. Dus ik heb nog wat te luisteren.

Verder vind ik dat Cattle Decapitation niet mag ontbreken in de death metal lijst, maar ik weet dat Don Cappuccino die plaat niks vind.

Ik ben uitgegaan van de platen die ik heb beluisterd voor het bepalen van de nominaties. Qua doom zit ik simpelweg aan de funeral en death/doomkant, en niet in de traditionele en epic hoek. Als ik die traditionele en epic albums niet heb gehoord, ga ik ze ook niet nomineren. Ik heb Atlantean Kodex daarentegen gisteren beluisterd. Had zijn momenten, maar erg eenvormig in mijn oren. Na drie nummers had ik het gevoel dat ik wel wist waar het heen ging en dat klopte ook. Ook vind ik ze meer heavymetal dan doom.

Cattle Decapitation is voor mij met afstand de grootste tegenvaller van het jaar. Lang geleden dat een band (van 4,5* naar 2,5*) zo'n smak naar beneden heeft gemaakt in mijn optiek. Ook bij deathmetal/blackmetal ben ik vanuit favorieten te werk gegaan.

Dus: benoem graag andere albums in de black/doom/deathcategorieën die wat jou betreft een vermelding waard zijn.

Wat was de beste symphonic (all styles) van 2019?

De genomineerden
Ethereal Kingdoms - Hollow Mirror (2019) prog / metal
Fleshgod Apocalypse - Veleno (2019) Death
Embrace of Disharmony - De Rervm Natvra (2019) Prog
Turilli / Lione Rhapsody - Zero Gravity (2019) Power
Tarja - In the Raw (2019) nightwish

Ander...Edenbridge ( heavy) Within Temptation ( rock) Stormlord ( black) Rhapsody of Fire ( power)...

Wat vond musicmeter verders nog de moeite waard in 2019 ( wat hier nog niet eerder is genoemd)

Cult of Luna - A Dawn to Fear (2019) - 59 voters, 4.03 Avg
Inter Arma - Sulphur English (2019) 26 voters, 4.02 Avg
Swallow the Sun - When a Shadow Is Forced Into the Light (2019) 25 voters, 4.02 Avg
Avantasia - Moonglow (2019) 29 voters , 3.95 Avg
Alcest - Spiritual Instinct (2019) 44 voters, 3.90 Avg

Ik heb dit jaar 7 albums gekocht die in 2019 zijn uitgekomen. Ik heb wel meer nieuwe albums geluisterd, maar als ik na drie keer luisteren op Bandcamp moet gaan betalen, vond ik het meeste van wat ik hoorde, niet goed genoeg om er geld aan uit te geven.
Misschien had ik een paar jaar geleden veel meer albums gekocht, maar aangezien ik nu veel minder tijd voor muziek heb, vind ik het jammer om geld uit te geven voor een 3,0*-album dat ik in de toekomst waarschijnlijk zelden draai.

Zeven albums zijn uiteraard niet genoeg om een top-10 van te maken. Bovendien, toen ik die zeven albums vandaag nog eens beluisterde, viel me op dat ik me niet bepaald tot een genre beperkt heb, en daarom lastig te vergelijken zijn. Hier mijn albums, in een soort van geranschikte lijst:

- Profetus - The Sadness of Time Passing
Finse funeral doom. Meeslepend op de dagen dat ik ervoor in de stemming ben.
- Varaha - A Passage for Lost Years
Atmosferische post-metal. Een lange zit, maar wel eentje die de moeite waard is.
- Xoth - Interdimensional Invocations
Progressieve death-black met thrashinvloeden. Een mix van veel stijlen die feilloos in elkaar overlopen.
- Idle Hands - Mana
Prima combinatie van metal en goth. Viel me wat tegen na hun uitstekende debuut-EP, maar los daarvan is het een goede plaat geworden.
- Riot City - Burn The Night
Zonder twijfel de meest aanstekelijke metalplaat van het jaar. Klinkt als Judas Priest anno Painkiller.
- Traveler - Traveler
Klinkt ook als Judas Priest, maar dan een paar jaar eerder.
- Xentrix - Bury the Pain
Engelse thrash. Niet het album dat bovenaan mijn toplijst van 2019 zou staan, maar Xentrix is met een vermakelijk album op de proppen gekomen, in de lijn van For Whose Advantage?.

Op mijn zoektocht naar obscure metal uit plusminus de jaren '80 kwam ik deze tegen:

Dit bericht bevat ingevoegde media van de volgende externe locatie:

https://www.youtube.com/watch?v=CbI79e5iZKs

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MusicMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MusicMeter met je privacy omgaat.

Shabbaddabbadiu!

Omdat dit genre meestal geen schijn van kans maakt in de mume top 10 2019 is er hier ruimte om je top 10 neer te pennen. Leuk als naslagwerk later. Wel ook insturen natuurlijk, je weet maar nooit (te vinden onder je eigen gegevens. Android, klik op je avatar rechtsboven)

Voor beste song speel hier Favoriete Metal Song (per jaar) - MusicMeter.nl

Gigage: Top 10 van 2019

1. Cellar Darling - The Spell
2. Paladin - Ascension
3. The Offering - Home
4. Soilwork - Verkligheten
5. Soen- Lotus
6. Borknagar- True North
7. Dream Theater - Distance over time
8. The Agonist - Orphans
9. Diamond Head - The Coffin Train
10. Eternal Storm - Come the tide

De music meter top 100 van 2019 bevat een aantal verwachte en onverwachte metal acts ;
4 Tool , 22 Rammstein, 23 Cult of Luna, 27 Soen, 38 Leprous, 49 Dream Theater, 59 Opeth (sve), 70 Alcest, 71 Devin Townsend en 79 Opeth (eng)

Hindsight is 2020, looking back is still a bit fuzzy. (van Sweating Bullets)

Wat verwachten we van het nieuwe metal jaar?

Gast
geplaatst: vandaag om 19:10 uur

geplaatst: vandaag om 19:10 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.